Artúr gasztro blogja

Étterem: Vapiano (2017)

2021. július 09. 19:09 - II. Liberális Artúr

Diszklémer: Nem értek a gasztronómiához, nincs izlésem, nem tekintendő a leírás komolyan vehető véleménynek.

Honlap: http://vapiano.hu/
Árfekvés: kb. 4 000 Ft/fő
Konyha: olasz
Étlap: http://vapiano.hu/etlap/antipasti-zuppe/

A Vapiano 2002-ben alapult Németországban, mára Magyarországon négy éttermük van. Franchise-rendszerben működik, szóval lehet hogy más-más helyeken más-más a minőség. Én kétszer fordultam meg benne; az első már elég régen volt és nincsenek emlékeim, ezért arról nem írnék, csak a legutóbbi benyomásomról.

Amikor az ember belép, egy kártyát nyomnak a kezébe, erre később lesz majd szükség. A különböző típusú ételekhez különböző pultok tartoznak, ide kell beállni a sorba megrendelni az ételed. Ezt a koncepciót már csak azért sem értem, mert ha mondjuk szeretnél salátát, levest, főételt, akkor 2-3 különböző sort kell végigállnod. Ez volt a legnagyobb bajom is legutóbb, nagyon sokat kellett várni, pedig elvileg ez egy gyorsétterem. Kivétel a pizza, ahol egy csipogót nyomnak a kezedbe, hogy majd jeleznek, ha elkészült. Az előnye a rendszernek, hogy a szemed előtt készül frissen minden.

Kis kitérő: És ezt én nem szeretem. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem a vajas kenyér is sokkal finomabb, ha anyukám keni, mintha én csinálnám. A Subwayben is utálom, ha tőlem várják el, hogy én állítsam össze a szendvicsemet. Nem vagyok szakács, nem értek hozzá, nem tudom mely ízkombinációk a legjobbak. Szóval értem az elgondolást mögötte, de én alapvetően azért járok étterembe, hogy elém tegyenek valami finomat, aminek elkészítésében nekem nem kell részt venni.

A rendelést követően a kártyát, amit még a bejáratnál kaptál, oda kell érinteni a pulthoz, így regisztrálódik a rendelésed. A vendégtér modern, letisztult, vannak különálló asztalok és hosszabb pultok is. Problémám volt a legutóbbi helyen, hogy az italválaszték nem szerepelt sehol, meregetni kellett a szemem, hogy mit tartanak. Miután végeztél, a kártyát visszaviszed a bejárathoz/kijárathoz, ahol kiszámlázzák és fizethetsz.

De térjünk rá az ételre, elvégre az a lényeg - csak nem itt. A konyha olaszos, alapvetően a tésztákra és a pizzára épül, az étlapot lásd itt. Mivel előtted készül minden, látszik, hogy kőegyszerűek, de a frissességet nem éreztem rajta. Nyilván nem ettem végig a menüt, de amit ettem, attól nem estem hasra. A legkedvesebb pizzaélményem még mindig az, amikor otthon saját magam készítetttem el a paradicsomszószt egyedül paradicsomból. A vékonytésztás pizza és a tészta is ízetlen volt a szószók ellenére is.

Az árakat a normál gyorséttermeknél kicsit magasabbra pozicionálták, de 1 500 - 2 500 Ft-ból kijön így is bármelyik főétel. Pozitívum az átláthatóság és a kulturált környezet, semleges az étel és az ár, negatívum a rendelés menete. (De simán el tudom képzelni, hogy máshol gördülékenyebb és gyorsabb.) Megnéztem más blogok beszámolóit, ott is hasonlóak voltak a tapasztalatok, úgyhogy nem írtam hülyeséget :)

Szólj hozzá!
Címkék: olasz étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://arturgasztronomia.blog.hu/api/trackback/id/tr7916617776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása